Maandag 21-11 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nicole Windt - WaarBenJij.nu Maandag 21-11 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nicole Windt - WaarBenJij.nu

Maandag 21-11

Door: wnt

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 November 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag de eerste dag op de school. Het blijkt echt heel erg eenvoudig te zijn. Er komen +/- 55 kinderen eten. Vandaag was er macaroni ham kaas, zonder ham. We hebben de tafel gedekt en pasta gekookt, daarna de saus door de pasta geroerd en de kaas erover geraspt. Nog even in de oven gezet en klaar! Als de kinderen komen om te eten komen de meeste je eerst even gedag zeggen en bij de helft gaat dit gepaard met een uitgebreide omhelzing, omdat het eten en op tafel staat is het kout tegen de tijd dat de kinderen zitten, dus dat is een beetje zonde. Zodra de kinderen zitten steekt 80% z'n vinger op, wat betekend dat ze ketchup willen.  Omdat het schooljaar ten einde loopt is er niet veel meer te doen in de klaslokalen, dus na het opruimen van de keuken en luncheruimte kan je meestal naar huis om in de middag iets voor jezelf te doen. Vandaag hadden we echter nog de extra taak om in de bibliotheek te helpen met het kaften van de boeken voor het volgende schooljaar. Toen we om een uur of een thuis kwamen ben ik even naar het winkelcentrum gelopen, waar ik een broodje heb gegeten en een beetje rondgekeken heb. Ik heb een boekje gekocht en heb wat te eten gekocht voor vanavond. Eenmaal weer terug in het huis heb ik wat gelezen en mijn foto's gesorteerd.

• 22 November 2011 - 12:22

Frank En Nel Kleer:

Hallo Nicole

Wat een speciale ervaring, wie bepaalt wat er gekookt gaat worden?
    Begrijpen wij het goed ,moet je voor je zelf koken of heb je toch ook de gelegenheid om het samen te doen?
    Het is wel lekker weer lezen we zo'n 22 graden,geniet er van en relexen is ook wel eens goed.
    Want volgende week moet je er weer tegen aan,veel te vertellen aan familie en collega's
    Groet van ons.