Woensdag 2-11 - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Nicole Windt - WaarBenJij.nu Woensdag 2-11 - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Nicole Windt - WaarBenJij.nu

Woensdag 2-11

Door: wnt

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 November 2011 | Zimbabwe, Victoria Falls

Woensdag 02-11
Vandaag om 07:00 uur vertrokken richting Victoria Falls. Na een half uurtje werden we door de politie aan de kant gezet en kregen we een bekeuring. Geen idee waarvoor! (het zou zijn omdat we een tussenstop in Bulawayo hadden gemaakt en we volgens onze papieren ditect naar Victoria Falls zouden gaan.) Na een kwartiertje onderhandelen en een paar keer geld heen en weer tussen de chauffeur en agent (en dan vooral van de chauffeur naar de agent) konden we weer verder. Om een uur of negen zijn we weer aangehouden voor te snel rijden en dit nog een keer om 10:00. We reden niet te hard, maar zo gaat dat hier, hoe meer je discussie voert, hoe hoger de bekeuring. Dit is dan ook de reden dat niet veel reisorganisaties nog door Zimbabwe reizen.
Om een uur of twee waren we in Victoria Falls, waar we bij een outdoor centrum een presentatie kregen over wat er allemaal te doen is. Een groot deel van de groep wil gaan raften en een aantal gaat een soort van bungy jump doen. Mijn kamergenoot (Maaike) en ik gaan, samen met nog een aantal andere, met een helikopter over de watervallen vliegen. Nadat iedereen zijn activiteit(en) geboekt had was er tijd om even wat voor zichzelf te doen. We hadden om zeven uur afgesproken om te verzamelen voor het eten, maar toen we om een uur of half zeven terug kwamen bleek dat we gingen verhuizen naar een lodge, dus dat alle spullen weer ingepakt moesten worden. Eenmaal bij de lodge hebben we daar allemaal ingecheckt, waarna we lekker hebben gegeten. Er was een buffet met een meneer die daar allerlei soorten vlees stond te bakken voor ons. Ik heb impala en nog een ander soort vlees gegeten. Het smaakte heerlijk. Na het eten zijn we nog even iets gaan drinken in een bar en daarna naar bed.

• 03 November 2011 - 09:47

Noortje:

Jeetje, wat bizar die agenten daar. Maar dat gaat nu eenmaal zo in sommige landen. Waarschijnlijk is dat wel ingecalculeerd door de reisorganisatie. Hoe was Victoria Falls? Hoe was die helikopterit? Lijkt me echt super gaaf.
    Maar niet teveel rare beesten eten he!

veel plezier verder

• 03 November 2011 - 23:18

Frank En Nel Kleer:

Wat geweldig Nicole,het moet toch een fantastische ervaring zijn om over de Victoria Falls te vliegen.
    We zijn erg benieuwd naar jou verhaal en de foto's die je ongetwijfeld hebt gemaakt.
    Wat een land hé ,dat Zimbabwe, we kunnen ons voorstellen dat reisorganisaties er niet echt warm voor lopen.
    Het heeft jullie veel op onthoud gegeven, maar voor uit het zijn ook speciale belevenissen.
    Fijne tijd en tot de volgende keer.

• 04 November 2011 - 17:31

Tante Cor:

Nicole, van mijn zus Nel hoorde ik over deze reisverslaglegging. ik meldde me aan want dat lijkt me gezellig. Je hebt al heel wat mee gemaakt. Het is niet te geloven hoe het daar gaat. Groet, ook van oom Jan (het gaat best wel goed met hem) en veel plezier. Geniet ervan!