Vrijdag 04-11 - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Nicole Windt - WaarBenJij.nu Vrijdag 04-11 - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Nicole Windt - WaarBenJij.nu

Vrijdag 04-11

Door: wnt

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 November 2011 | Botswana, Kasane

Vandaag zijn we na het onbijt naar Borswana vertrokken. We hoefde pas om 10:00 uur te vertrekken dus we konden het lekker rustig aan doen. Het was maar een korte rit en de grensovergang leverde geen echte vertraging op, dus om een uur of half een waren we op de plaats van bestemming. (Kasane) Eerst zijn we even boodschappen gaan doen, maar dit verliep enigzins stroef, omdat we geen geld uit de automaten konden krijgen. In Botswana is de mundeenheid Pula, wat regen betekend. De munten hebben hun naam te danken aan het feit dat Botswana zo'n drook land is en regen dus erg kostbaar is. Na het opzetten van de tenten hebben we geluched waarna we even zijn gaan afkoelen in het zwembad. In de middag zijn we met een bood op het water geweest om wilde dieren te spotten. We hebben vanaf de boot veel verschillende dieren in en op het water gezien. We hebben olifanten zien vechten en zwemmen. Echt heel bijzonder allemaal. 's Avonds hebben we lekker boboti gegeten. Hewt was echt een super dag waar iedereen onwijs van heeft genoten. De nacht verliep iets minder soepel. Omdat we de volgende ochtend om 5 uur op moesten hadden we beslotem om op tijd te gaan slapen. Na nog even gekletst te hebben in de tent ging om kwart voor elf het licht uit.Om kwart over elf kwam de reisleider vragen of Maaike nog wakkerwas, omdat hij een dokter nodig had (Maaike is dokter). Ik heb haar toen wakker gemaakt en we zijn de tent uitgekomen. Het bleek dat Bruce een behoorlijke snee in zijn enkel had die eigenlijk gehecht zou moeten. Dit kon echter niet doordat we geen verdoveingsmiddel hadden. Uiteindelijk heeft Maaike de wond geplakt waarna we nog de hele toiletruimte moesten schobben, omdat alles onder het bloed zat. Om een uur of een gingen we weer terug naar bed, waarna er twee mannen uit een andere groep ruzie kregen, toen ging het regenen, waardoor ik de tent weer uit moest om de ramen weer dicht te gaan doen, toen kwam er een windvlaag, waardoor al het servies door het hele kamp heen waaide en tot slot stond er een olifant op 50 meter van het kamp te toeteren. Om kwart over vier viel ik in slaap, waarna om 10 voor 5 de wekker ging.